EBBAS ÖNSKELISTA

När jag var liten tog pappa mig och Max och gick in i skogen där han hade gömt våra önskelistor och ett litet paket i en stubbe, vi gick ut med ficklampor och när vi kom hem drack vi glögg och åt julgröt. Sen slutade vi med det. Varför? Jag blev tolv och cool. Men nu när jag är arton saknar jag det, skitmycket, pappa och mamma är skilda, önskelistan är inte på ett papper med smuts från en stubbe.. Och jaha. Är jag vuxen nu? Är det nu jag tänker tillbaka? Åh, det var bättre förr och så vidare.. Fine, det var det kanske, men det var bättre på ett annat sätt än vad bättre betyder nu.
Jag älskar fortfarande julen, men den är inte som när jag var liten, men det gör inget, det är ärligt talat ganska mysigt att sakna något. Det betyder ju att jag har något att sakna.
Julen i år blir fin som alla år, med släkt, mat och paket. Ja, det blir den.




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0