EN TILL LISTA

Dock något för tidig, men jag är halvsjuk, trött, har redan tittat på tv, tagit bilder och druckit kaffe, - alltså, har gjort allt som fyller ut tiden, så nu får det bli en 2008-lista. Sjukt att det är 2009 om mindre än en vecka.

1. Gjorde du något i år som du aldrig gjort förut?
Jo men det gjorde jag nog allt. Berätta: Jag jobbade fyra veckor, färgade mig själv brunhårig, var på krogen, blev arton. Blev även skilsmässobarn.

2. Höll du några av dina nyårslöften?
Jag hade inga, nyårslöften är att lura sig själv i onödan, vilket är jävligt onödigt.

3. Blev någon/några av dina vänner föräldrar i år?
Nej det kan jag inte minnas, om än det var nära i förra vecka. P knows what I mean.

4. Dog någon som stod dig nära?
Nej, men det känns som att vänner fick ta den smällen rejält. Läs vännER och inte vän.

5. Vilka länder besökte du?
Italien

6. Är det något du saknar år 2008 som du vill ha år 2009?
Hmm.. Ja, en snäll pojkvän.

7. Vilket datum från år 2008 kommer du alltid att minnas?
Flera, dagarna 17-22 april i Milano, 25 augusti slottskogsvallen i Gbg på Kent, 17 februari (cause it's ma birthday)

8. Vad var din största framgång 2008?
Blivit mer säker som person. Starkare?

9. Största misstaget?
Låtit saker gå för långt.

10. Har du varit sjuk eller skadat dig?
Ja men herregud, jag är inte jävla superwoman precis. (Även om jag vill tro det)

11. Bästa köpet?
Hmmmmm.. Jaha jaha, shoppandet i farmors garderob tror jag. Men också min överhärliga fejkpäls som håller min kropp varm kalla nätter hem från utekvällar. Mina converse, och biljetten till Kent var också välspenderade pengar.

12. Vad spenderade du mest pengar på?
Ciggaretter.

13. Gjorde någonting dig riktigt glad?
Att fylla arton var ju onekligen en stor grej, men också att sitta på ett lyxuteställe mitt i Milano och dricka Mojito.

14. Vilka sånger kommer alltid att påminna dig om 2008?
Blåjeans - Kent
Celsius - Kent
My cool - Adam Tensta
Fall med mig - Immanu el
Werewolf - Cocorosie
Heartbeats - The knife
Paper planes - MIA

15. Var du gladare eller ledsnare i år jämfört med tidigare år?
Ledsnare tror jag, 2008 var ett långt och tufft år. Men det som inte dödar härdar (och det stämmer fan stört mycket).

16. Vad önskar du att du gjort mer?
Gått ut och gått. Haft mer pengar.

17. Vad önskar du att du gjort mindre?
Rökat, men nä.. det är ju mysigt. Men jag vet att det inte är bra, så det får bli röka mysigheten till trots.

18. Hur tillbringade du julen?
Hos min faster med släkten, precis som alla andra år.

19. Blev du kär i år?
Ja det tror jag, eller, förälskad. Kär? Nej kanske inte.

20. Hur många one night stands?
noll!! Jag gillar inte sån skit. Jävligt onödigt, känner mig bara som en barbara dagen efter, tom. Sex är skönt med killar jag tycker om.

21. Favoritprogram på TV?
Greys, Filip och Fredriks program, family guy, - sen mängder andra..

22. Hatar du någon nu som du inte hatade i början av året?
Ja.

23. Bästa boken du läste i år?
Jag läste en chic lit i somras, läppstiftsdjungeln, den får det bli. Men det var även den Enda jag läste.

24. Största musikaliska upptäckten?
Cocorosie, Immanu el

25. Något du önskade dig och fick?
En systemkamera

26. Något du önskade dig men inte fick?
Mmm.. Jag ville se Bob Dylan, men det skiter sig nog rätt rejält.

27. Årets bästa film?
Taken, for shore!

28. Vad gjorde du på din födelsedag 2008?
Hade massa folk hemma.

29. Finns det någonting som skulle gjort ditt år ännu bättre?
Jo men det finns det, mängder av pengar, ett halvår i USA, egen lägenhet i London, New York och på egen location i västindien. Sen en kille som är en blanding mellan Brad Pitt i Fight club, Chuck i GossipGirl och Almas lover James Mcavoy som ger mig en ny garderob och massa kärlek. Och varför inte en stor rund säng som grädde på moset?

30. Hur skulle du beskriva din stil år 2008?
Trying to look cool.

31. Vad fick dig att må bra?
Vänner, människor som bryr sig, Italien, Opus och Akilles.

32. Vilken kändis var du mest sugen på?
Ed Westwick a.k.a Chuck i GossipGirl

33. Vem saknade du?
Jag vet faktiskt inte. Konstigt. Men i somras var det Simone.

34. De bästa nya människorna du träffade?
Nya bästa: Cissi "Nya" nära: Love, Tilda, Alma



Mitt 2008 i en sammanfattning antar jag!

Och det var jag då


Och det är jag nu


puss på er lovebirds:*


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0