JULAFTON

Kommit hem från första halvan av julaftonsfirandet, - frukost hos farmor, och sen var jag, min bror och min far i trollskogen i sann min-pappa-är-en-kulturtant - anda. Men det var riktigt fint, känns som Narnia/Sagan om ringen.. Helt vått, mjukt, grönt och vackert (inga erotiska liknelser tack).

Nu ska jag slå in dom sista två julklapparna, den ena är riktigt riktigt RIKTGT lam (- men vad gör man när folk vägrar berätta vad dom önskar sig!?) och den andra är riktigt bra..
Sen blir det lunch och allt som hör julen till med Kalle Anka, dopp i grytan och tomte. Vi kör stenhårt på Svensk jul. Underbart härligt. Konstigt, känner mig aldrig så svensk och helylle som på jul, och då är det ok.. Och det är så det ska vara.

GODJUL fina ni











 Utbuktningen på trädet liknar en djävul/djur som sträcker ut tungan, det tkr i alla fall jag!



 Hade tomtarna bott någonstans i skogen, så hade ett av ställena varit den här stubben. Utan tvekan.











Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0