JULDAGEN

Just det, glömde berätta att jag var på Trägårn igår.. Antagligen för att det var ett misstag, typ. Nästan, okej, det var okej, det var kul en stund. MEN, hör här:
Petra kom till mig igår och vi tog bussen halv sju in till Borås, på bussen träffade vi Tilda och Alma. - Anledningen till att vi åkte in så tidigt var dels för att det inte gick några senare bussar, men också för att vi hört att det skulle vara kö klockan åtta (det öppnar egentligen typ nio/tio). På bussen säger Tilda: Det kostar 180 spänn idag. Och eftersom det i vanliga fall kostar 20 kronor så kändes 180 lite överkant (läs väldigt i överkant). Både jag och Petra hade 100 spänn att röra oss med, bokstavligen, och motivationen sjönk. Alma erbjöd sig att betala, fine, det var inte kul men det fick gå.
I slutet av bussresan blev Petra Frankensteins monster på grund av extrem kissenödighet, och hotade med att döda mig om jag inte satt knäpptyst och orörlig bredvid henne, sedan tvingade hon mig att hoppa av tre busshållplatser för tidigt så att hon kunde kissa (och jävlar vad hon kissade). Men det gick bra tillslut, hon blev lugn, bad om ursäkt och blev mysig igen.
När vi sen kom fram till Trägårn och och kom innanför dörren, - precis smält att det skulle vara snordyrt, utbrister Tilda: Det kostar 200 kronor!!
- Och där sjönk min lust helt, den la sig på trägolvet och lät sig trampas på av smutsiga skosulor. Det var heller inte ALLS någon kö vid åtta, alla kom insläntrandes en timme efter vi köpt vår första öl i baren. Övervåningen var till och med stängd tills klockan nio. Så, kvällen började inte bra.
Senare, när vi dansade och sjöng, hamnade Petra i bråk med några jävla broilers-svin i likadana skjortor och jag fick hålla fast henne. Jag hade även huvudvärk och hosta hela kvällen kan tilläggas. 23.20 tackade jag och Petra för oss medan Tilda och Alma fortsatte sin kväll. Vi tog ett bra beslut.
Kvällen får 1,5 av 5 möjliga.

puss&kram

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0