JULEN TAR PÅ KRAFTERNA!

Känner mig helt seg, trött och utpumpad, - och det beror inte bara på att jag är sjuk. Julen är intensiv. Att träffa släkten på julafton är mysigt, det är ju så det ska vara, då gör det inget, det är mysigt och det är tryggt. Men nu, efter en hel julafton och kalkonmiddag igår känns motivationen inte alltför hög när det kommer till lutfisk idag klockan fyra. Jag är ganska slutkörd när det kommer till kallprat med farmors systers dotter (eller något sådant)..

Jag bloggade inte igår, mest för att jag inte hann men också för att på julen ska allt vara så traditionellt, trevligt och gammeldags (jo, i och för sig så bloggade jag ju på Självaste julafton!), - så att sätta sig vid datorn när släkten springer omkring i ens hus känns framförallt ganska nonchalant och sen ganska otrevligt . - Det förstör den där känslan av total mysighet, när allt är vänligt, snällt och barnen i bullerbyn-mysigt. Det finns inga krig i världen känns det som, inga våldsdåd och inga andra hemskheter heller.
Men imorgon är det över för det här året, då övergår Sverige och resten av de rika länderna till lågkonjuktur och inflations-prat, fattiga barn och sorg. Så kanske man faktiska SKA njuta av julafton just därför att det är en paus från den bistra verkligheten människor på jorden lever i?

Ni får se lite bilder från igår sen, puss


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0