KAN EJ SOVA

Jag och PF målade upp en miljon skräckscenarion som skulle kunna inträffa på balen. Skitkul verkligen. Bra gjort. Mådde redan kasst över att inte ha fixat skor. Nu ska jag behöva oroa mig för vad som hände PÅ balen också. Grrreat.
Men har visserligen innan idag känt av den där mysigt gnagande känslan av att stå som ett jävla fån och posera mellan massa människor i tystnad. Som ett gatlopp ungefär. Men tyst, stelt, segt och pinsamt..

Skräcken är:

- Att jag ramlar när jag gått ur bilen och ligger kravlandes i gruset i bländandet av fotoblixtar.
- Att min klänning går sönder på väg dit.
- Att jag har snor i näsan och ena tutten hänger ut.
- Att jag råkar tappa mitt löshår.
- Att min ena (eller varför inte båda!?) klacken går av.
- Att jag får panik och gör grimaser. Hela tiden.
- Att jag svimmar.
- Att jag får ett skrattanfall.
- Att jag börjar springa därifrån.
- Att någon kastar en hög med jord på mig. Eller vatten. Eller hästbajs. Eller en sten.
- Att jag blir jättesvettig.
- Att jag går förbi alla utan att stanna för fotografering.
- Att jag glömmer av att andas och svimmar och missar balen. + blir förudmjukad av att ambulanspersonalen bär iväg mig på en bår och jag flashar mina trosor.
- Att min klänning trillar av.

Ungefär så låter det i mitt huvud. Kan det vara därför jag inte kan sova? Tyst huvud, tyyyst!


Kommentarer
Postat av: carro

Hahahaha, du är för go :D Vi får hoppas att dina mardrömsscenarier inte slår in ;)

2009-05-06 @ 11:26:50
URL: http://carrohelaveckan.blogg.se/
Postat av: jannike

hahaa! de kommer gå bra ebba, jag svimmade ju dock på våran bal. som tur va det knappt någon som märkte;) tips från coachen : Drick massa vatten precis innan, o ät någonting. ja gjorde missen av att inte äta, eftersom nervositeten va hög, drack endast champagne o vin (inget vatten alltså) mindre bra drag.. men det kommer gå kanon ska du se=) hoppas verkligen ja e ledig då så ja kan komma o kolla både på balen&studenten!!

2009-05-06 @ 13:12:23
URL: http://frokenvouti.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0