IDAG BLIR DET TÅG

..
Eftersom min mor tar med mig och brother Max på bio ikväll, tar jag tåg in till gbg och skolan idag, så möter dom upp mig efter jag slutat, vi glassar ett tag, går på bio och sen kör jag antagligen hem eftersom mamma är dödstrött efter klockan åtta på kvällarna.
Men tåg då. Jaha? Vad kul... - Jag märker att jag blivit så satans bortskämd när det gäller hur jag tar mig överallt, har ju kört nästintill vart jag än ska sen jag tog körkortet i februari. Vilket är en jääävla frihet, - stanna var man vill, komma direkt till målet, slippa trängas, "slipper" följa tider and so on. Så nu känns det halvkul att åka tåg. Men hallå eller? Jag åkte ju faktiskt buss varenda dag nästintill i sex år så jag borde klara det. Tåg är vansinnigt mycket skönare också - kan catcha up on some reading därpå med ja. Jo, men det här blir bra.
Men det går om en timme och jag är inte ens halvklar, så tjintjing på er!

En av mina gånger as the driver - den här bilden är från vägen ner till Emmaboda med Tilda och Alma. (Alma tog förövrigt kort på mig bara för att jag körde som en man, bredbent och jävlig. Och ja, trots min nonchalanta händer-i-knäet-pose är bilen i rullning där..)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0